fredag 26 augusti 2016

Blomsterrabatten är klar!

Kan ni tro att detta inte var någonting i våras? Jag har lite svårt att tro det fast jag själv har planterat alltihopa ;) Tur att man tar bilder nu som då.


Så här började planteringen då i början på juni. Jag visste ju hur jag ville ha det och köpte växter enligt det. Det är inte så lätt att få tag i speciella växter här i Vasa, men ibland kan man ha tur ;) Tex den japanska lönnen köpte jag från mässan i Botniahallen i april. De brukar ha roliga växter där då det är elever från YA! som planerar och utför mässträdgården där. Så den bokade jag redan första morgonen på mässan :) Nu till vintern ska jag täcka den så den har större chans att växa till sig utan att frysa bort. Jag har haft flera japanska lönnar tidigare-men de har tyvärr inte klarat vintern.


Prydnadsföremål i trädgården finns det många delade meningar om. Jag hör till de som aldrig skulle sätta en trädgårdstomte i min trädgård. Inte heller lejon eller örnar osv. Men de här bollarna kunde jag inte motstå då jag såg dem-även de är handlade från mässan i våras :)





Gräsmattan var även den obefintlig tills i juni i år. 



Så nu är det bara resten kvar ;)
 Ha en skön villa-avslutning allihopa!


2 kommentarer: