lördag 20 augusti 2016

Min efterlängtade rabatt

Alla längtar vi efter olika saker-och jag har nu länge väntat tålmodigt (ibland mindre tålmodigt) efter min blomster-rabatt <3 



Stenarna blev satta i fjol och nu till sommaren så fick jag jord att plantera i, ingen kan förstå hur jag väntat på detta! (Förutom min man då som fått höra mej tjata om detta ganska länge-typ ett år). 


Väldigt behändigt att inte ännu ha gräsmattan gjord så vi inte behövde kärra all jord ;)

Då jag pratar med någon om vår gård så lyder det alltid: "Ja men Ni har säkert hela trädgården klar", då svarar jag alltid att "skomakarens barn går oftast utan skor"... Och precis så är det! Med en som planerar och en som anlägger hela dagarna så lämnar gärna den egna gården orörd ;) 
De som bygger hus och tar kontakt med mig om planeringar så säger i 99% av fallen att: "Vi har inte gjort någonting åt gården. Ja-förutom gräsmattan då förstås". FÖRSTÅS. Precis som att det är en självklarhet. Vi bodde i tre år före vi gjorde någon gräsmatta över huvudtaget. Vi behövde den inte-och vi visste inte hur vi skulle ha det. Tänk att barnen klarade sig fint fast de inte hade egen gräsmatta ;)


Fortsättning följer snart ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar