onsdag 27 april 2016

Den nästbästa

Jag har länge sökt en passlig möbel till hallen vår. Eller entréen faktiskt. Den perfekta möbeln skulle vara Louis Ghost stolen från Kartell (se HÄR*), men tills barnen blivit större så vill jag bespara mig många tårar då den repar väldigt lätt.
Så uppdraget har varit att hitta en "lätt" möbel som passar vår hall. Jag vill inte ha någon tung soffa eller fåtölj som tar mycket utrymme. Den funktionen den ska fylla är om någon vill sätta sig ner då de klär på sig sina skor. Inget annat. Så det behöver inte finnas utrymme för annat.
Då man som minst anar det, då man inte är ute och söker efter just "det". DÅ hittar man!
Jag tycker denna är passligt stor, lätt att flytta, vit och "lätt" till utseendet osv osv. 




Så tills barnen blivit äldre så får denna bli vår trotjänare i hallen. Den blev inte mindre bra av att det finns med förvaring inuti den heller! Fast vid huvudentréen förvarar vi inte så mycket heller... 
Jag återkommer med bilder senare på hur den ser ut i sitt hörn. De bilderna jag tog nu blev så mörka så de är inge vidare att visa upp ;)

Ha en skön fortsättning på kvällen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar