torsdag 17 mars 2016

Andra och tredje dagen

Jaha, hur har det nu då gått med mitt C9? Både bra och lite sämre. 
Tisdagen var jättebra, jag fick min promenad på morgonen-i Sundom denna gång. Jag hade ett jobb möte där och passade på att gå i lite annorlunda landskap än det jag är van med :) Eftersom promenader brukar få ge vika då jag inte tycker att tiden räcker till (ja, ja - omprioriteringar - jag vet) så har jag inte nu gått längre än minimitiden på 30 minuter som rekommenderas. Kanske senare, men nu är det så mycket jobb så jag prioriterar att få undan det. Hursomhelst så gör jag så att jag ställer timern på telefon på 15 minuter och så går jag så långt jag hinner på det-och sen svänger jag om. Så blir det ju mina 30 minuter. 
Sen åkte jag och hämtade barnen från dagis och vi for till deras mormor på besök. Och vädret var ju underbart! Barnen for med mormor och skidade och jag njöt ute i solen en stund.


Efteråt så åt vi mat. Jag hade med en sallad med ingredienser från listan. Fast sallad utan kött/fisk är nog inget för mej har jag konstaterat... Men denna gång hade jag inget annat-för barnen åt morotsbiff-så det skulle ha blivit lite tårta-på-tårta ;)


 Onsdagen var barnen lediga. Och morgon promenaden gjorde vi tillsammans. Jag tog barnens cyklar med mej och så for vi och cyklade på cykelvägen. Jag promenerade och de cyklade. Ena vägen. Sen bestämde de sej för att de ville gå-så då ficka jag intensivare träning då jag bar barnens cyklar tillbaka :)


Skillnad mellan andra och tredje dagen skulle jag säga är att jag var tröttare på kvällen tredje dagen. Det kan ju också bero på att jag höll en kurs, så jag hade lite intensivare kväll än föregående. 
Och svårast hittills har varit att få i mej den rekommenderade mängden vatten. Jag är verkligen ingen vattendrickare. Fast jag har försökt. Faktiskt. Något jag märkt är att det är lättare att dricka ett glas vatten som är rums tempererat än ett glas kallt vatten. Alltid något! En lärdom rikare :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar