torsdag 12 april 2018

Kurens jobbigaste dag. Hittills åtminstone.

Det var i går. Åh, så jobbigt det var. Allt skulle ha smakat! Allt förutom det som jag fick äta. Det var bara smaklöst.

Många säger att tredje och fjärde dagen är jobbigast och att då faller många tillbaka i gamla vanor. Men då hade inte jag problem, inte med suget åtminstone. Det var ju då jag var som svagast, så kan tänka mej att det är då som andra skulle ha gått tillbaka till att äta det de brukar. Men för mej var det i går. Men jag gav inte med mej på den nionde dagen heller!

Men nu behöver jag strukturera mig bättre tror jag. Jag har haft så fullt upp och slarvat med att dricka. Och inte ätit riktigt regelbundet heller. Så kanske det är av det.

I dag blir det räkor med hemmagjord chili- och vitlöksmajonnäs till lunch och en stor mängd grönsaker :) Sen måste jag planera in lite matshopping för smöret utan salt är slut-och jag stekte torsk i går utan smör-men det smakar ju absolut ingenting! Tråkigt är ordet som beskriver det bäst.

Men i förrgår fick jag börja äta frukt och grönsaker! Åh så gott det var. Jag var till butiken och kunde inte motstå jordgubbarna (ja fast de inte var inhemska eller eko, men suget blev för stort).


Bästa maten hittills som jag gjort var dessa biffar gjorda på kycklingfärs. Väldigt goda faktiskt-det tyckte också resten av familjen :) För jag gör inte skild mat åt mej och dem. De får bara mera till :) Det skulle inte bli annat än att stå vid spisen om jag skulle göra skild mat. Plus att mina barn äter ALLT. Så fast jag skulle göra annat åt dem, så skulle de ändå vilja ha min mat! 


Vi hörs snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar